Warunki handlowe

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.orfeoshop.pl

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady sprzedaży prowadzonej przez spółkę Orfeo Office, s.r.o., z siedzibą przy ul. Chelčického 95/15, 370 01 České Budějovice, numer identyfikacyjny: 25176269, wpisaną do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Českých Budějovicach, dział C, pozycja 7940 (dalej „Sprzedawca”), za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem:
https://www.orfeoshop.pl
(dalej „Strona internetowa” lub „Sklep internetowy”).

1.2. Regulamin określa – zgodnie z art. 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny Republiki Czeskiej (dalej „Kodeks cywilny”) – wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z umowy sprzedaży (dalej „Umowa sprzedaży”) zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a inną osobą fizyczną lub prawną (dalej „Kupujący”) za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy.

1.3. Postanowienia punktów 5.1–5.6, 7.1–7.6 oraz 8.2–8.3 niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania, gdy Kupujący nabywa towary w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (nie jest konsumentem).

1.4. Postanowienia odbiegające od Regulaminu mogą zostać uzgodnione w Umowie sprzedaży. W przypadku rozbieżności pierwszeństwo mają postanowienia Umowy sprzedaży.

1.5. Regulamin stanowi integralną część Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży oraz Regulamin sporządzone są w języku czeskim i mogą być zawarte wyłącznie w tym języku.

1.6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia treści Regulaminu. Prawa i obowiązki powstałe przed wejściem w życie nowego brzmienia pozostają w mocy.

2. KONTO UŻYTKOWNIKA

2.1. Kupujący może zarejestrować się na Stronie internetowej, tworząc swoje konto użytkownika (dalej „Konto użytkownika”). Za pośrednictwem Konta użytkownika Kupujący może składać zamówienia. Jeżeli funkcjonalność Sklepu to umożliwia, Kupujący może dokonywać zakupów także bez rejestracji.

2.2. Podczas rejestracji i składania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podawania prawdziwych i aktualnych danych. W razie ich zmiany Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznej aktualizacji. Dane wprowadzone przez Kupującego uważa się za prawidłowe.

2.3. Dostęp do Konta użytkownika jest zabezpieczony loginem i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania poufności danych dostępowych.

2.4. Kupujący nie może udostępniać swojego Konta użytkownika osobom trzecim.

2.5. Sprzedawca może usunąć Konto użytkownika, zwłaszcza gdy Kupujący nie korzysta z niego przez okres dłuższy niż 1 rok lub naruszy warunki Umowy sprzedaży bądź Regulaminu.

2.6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto użytkownika może być czasowo niedostępne z powodu niezbędnych prac konserwacyjnych sprzętu lub oprogramowania Sprzedawcy bądź podmiotów trzecich.

3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

3.1. Prezentacja towarów zamieszczona na Stronie internetowej ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia Umowy sprzedaży w odniesieniu do prezentowanych towarów.

3.2. Strona internetowa zawiera informacje o towarach, w tym ceny brutto (z podatkiem VAT) oraz wszelkie opłaty dodatkowe. Ceny obowiązują tak długo, jak są widoczne na Stronie. Sprzedawca zastrzega możliwość indywidualnego ustalenia warunków sprzedaży.

3.3. Strona internetowa zawiera także informacje o kosztach pakowania i dostawy. Podane ceny obowiązują w przypadku dostawy na terenie Unii Europejskiej.

3.4. W celu złożenia zamówienia Kupujący wypełnia formularz zamówienia dostępny na Stronie, który zawiera w szczególności:

informacje o zamawianym towarze (dodanym do koszyka),

sposób zapłaty ceny,

sposób dostawy,

oraz koszty związane z dostawą.
(takie zamówienie dalej zwane jest „Zamówieniem”).

3.5. Przed wysłaniem Zamówienia Kupujący ma możliwość sprawdzenia i poprawienia wprowadzonych danych. Zamówienie wysyła się klikając przycisk „Wyślij wiążące zamówienie”. Dane podane w Zamówieniu uważa się za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie Zamówienia e-mailem wysłanym na adres Kupującego.

3.6. W zależności od charakteru Zamówienia (ilość, wartość, koszty dostawy) Sprzedawca może zażądać dodatkowego potwierdzenia (np. telefonicznego lub pisemnego).

3.7. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie, gdy Kupujący otrzyma od Sprzedawcy wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia.

3.8. Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej przy zawieraniu Umowy sprzedaży. Koszty połączeń internetowych lub telefonicznych ponosi Kupujący we własnym zakresie.

4. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI

4.1. Kupujący może uiścić cenę towaru oraz ewentualne koszty dostawy wynikające z Umowy sprzedaży na rzecz Sprzedawcy w następujący sposób:

gotówką w punkcie Sprzedawcy: Chelčického 95/13A, 370 01 České Budějovice;

za pobraniem (gotówką przy odbiorze) w miejscu wskazanym przez Kupującego w Zamówieniu;

bezgotówkowo przelewem na rachunek Sprzedawcy nr Fio banka, a.s. CZK: 2801913474/2010 IBAN: CZ9720100000002801913474 SWIFT: FIOBCZPPXXX, Fio banka, a.s. EUR: 2400962048/2010 IBAN: CZ1020100000002400962048 SWIFT: FIOBCZPPXXX (dalej „rachunek Sprzedawcy”);

bezgotówkowo kartą płatniczą;

w systemie ratalnym Essox.

4.2. Łącznie z ceną towaru Kupujący zobowiązany jest uiścić także uzgodnione koszty pakowania i dostawy. O ile wyraźnie nie postanowiono inaczej, przez „cenę zakupu” rozumie się również koszty dostawy.

4.3. Sprzedawca nie żąda od Kupującego zaliczki ani podobnej płatności wstępnej. Nie narusza to postanowień pkt 4.6 Regulaminu dotyczących obowiązku zapłaty ceny z góry.

4.4. W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena jest płatna z chwilą zawarcia Umowy sprzedaży.

4.5. Przy płatności bezgotówkowej Kupujący zobowiązany jest podać prawidłowy symbol zmienny/tytuł płatności. Zobowiązanie do zapłaty uważa się za spełnione w chwili zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku Sprzedawcy.

4.6. Sprzedawca jest uprawniony – zwłaszcza gdy Kupujący nie dokona dodatkowego potwierdzenia Zamówienia (pkt 3.6) – zażądać zapłaty całej ceny przed wysyłką towaru. W przypadku przelewu lub płatności kartą Kupujący jest zobowiązany do przedpłaty. Art. 2119 ust. 1 czeskiego Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.

4.7. Udzielane przez Sprzedawcę rabaty nie podlegają łączeniu.

4.8. Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte lub wymagane przepisami, Sprzedawca wystawi Kupującemu fakturę VAT za płatności dokonane na podstawie Umowy sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem VAT. Faktura zostanie wystawiona po opłaceniu towaru i przesłana e-mailem na adres Kupującego lub dołączona w formie papierowej do przesyłki – zgodnie z dyspozycją Kupującego.

4.9. W przypadku zakupu z numerem VAT UE bez naliczenia VAT (eksport) należy postępować zgodnie z warunkami wskazanymi na: https://www.orfeoshop.pl.

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

5.1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z art. 1837 czeskiego Kodeksu cywilnego nie jest możliwe odstąpienie od umowy m.in. w przypadku dostawy towaru wykonanego według specyfikacji Kupującego lub na jego indywidualne zamówienie; towaru szybko psującego się; towaru, który po dostarczeniu został nierozłącznie połączony z innym towarem; towaru w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych; a także nagrań audio/wideo lub oprogramowania, jeżeli naruszono ich oryginalne opakowanie.

5.2. Jeżeli nie zachodzi przypadek, o którym mowa w pkt 5.1, ani inna ustawowa przeszkoda, Konsument (Kupujący niebędący przedsiębiorcą) ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zgodnie z art. 1829 ust. 1 czeskiego Kodeksu cywilnego w terminie 14 dni od odbioru towaru; gdy umowa obejmuje kilka rodzajów towaru lub dostawę częściami – od dnia odbioru ostatniej części. Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać Sprzedawcy w ww. terminie. Kupujący może skorzystać ze wzorowego formularza odstąpienia stanowiącego załącznik do Regulaminu. Oświadczenie można wysłać na adres punktu Sprzedawcy lub na e-mail: info@orfeoshop.com.

5.3. W wyniku skutecznego odstąpienia umowa uważa się za niezawartą od początku. Towar należy odesłać Sprzedawcy w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia. Koszty zwrotu towaru ponosi Kupujący, także wtedy, gdy z uwagi na charakter towaru nie może on zostać odesłany zwykłą przesyłką pocztową.

5.4. Sprzedawca zwróci Kupującemu otrzymane płatności w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu – tą samą metodą płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że Kupujący wyrazi zgodę na inną formę bez dodatkowych kosztów. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania. Jeżeli Konsument wybrał droższy niż najtańszy oferowany sposób dostawy, Sprzedawca zwraca koszty dostawy do wysokości najtańszego sposobu.

5.5. Sprzedawca może potrącić przysługujące mu roszczenie o naprawienie szkody w towarze z kwotą zwracanej ceny.

5.6. Do czasu wydania towaru Kupującemu Sprzedawca może odstąpić od umowy; w takim przypadku zwróci Kupującemu niezwłocznie cenę na wskazany rachunek.

5.7. Jeżeli wraz z towarem Kupujący otrzymał prezent, umowa darowizny została zawarta z zastrzeżeniem rozwiązującym: w razie odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Kupującego traci ona moc i Kupujący zobowiązany jest zwrócić również otrzymany prezent.

5.8. Osoba prawna nie ma automatycznego prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny, jeżeli umowę zawarła z inną osobą prawną. Prawo to przysługuje konsumentom, tj. osobom działającym poza zakresem działalności gospodarczej.

5.9. Na podstawie ustawy nr 89/2012 Dz.U. i art. 2118, zgodnie z którym Kupujący ma obowiązek towar zapłacić i odebrać, Sprzedawca może dochodzić kary umownej w wysokości 200 CZK za nieodebrane przesyłki. Nieodebranie przesyłki nie skutkuje rozwiązaniem umowy, a Sprzedawca ponosi w związku z tym koszty.

6. PRZEWÓZ I DOSTAWA TOWARÓW

6.1. Jeżeli sposób dostawy został uzgodniony na wyraźne życzenie Kupującego, ponosi on ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z takim sposobem dostawy.

6.2. Jeżeli zgodnie z Umową sprzedaży Sprzedawca ma dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez Kupującego w Zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie.

6.3. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest ponowne doręczenie lub doręczenie w inny sposób niż wskazany w Zamówieniu, Kupujący zobowiązany jest pokryć koszty ponownego doręczenia lub doręczenia alternatywnego.

6.4. Przy odbiorze od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowania i niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi wszelkie nieprawidłowości. W razie stwierdzenia naruszenia opakowania wskazującego na ingerencję osób trzecich Kupujący może odmówić przyjęcia przesyłki.

6.5. Dodatkowe prawa i obowiązki stron dotyczące transportu mogą zostać określone w warunkach dostawy Sprzedawcy, o ile zostały wydane.

6.6. Potwierdzając Zamówienie, Klient akceptuje warunki przewozu i procedurę reklamacji szkody transportowej. W razie uszkodzenia towaru w transporcie należy postępować następująco:

USZKODZENIE WIDOCZNE PRZED ODBIOREM PRZESYŁKI
Przy odbiorze sprawdź stan opakowania – zwłaszcza czy nie jest naruszone lub „naprawiane” inną taśmą.

Jeśli opakowanie ma drobne wady (np. niewielkie wgniecenia), złóż pisemną adnotację w liście przewozowym kuriera PPL.

W przypadku oczywistych uszkodzeń lub większych deformacji odmów przyjęcia przesyłki i niezwłocznie poinformuj nas na e-mail info@prodejkavy.cz lub telefon +420 734 215 588, aby ustalić dalszą procedurę reklamacyjną.

USZKODZENIE STWIERDZONE PO ODBIORZE PRZESYŁKI
Jeżeli po odbiorze zauważysz uszkodzenie lub ubytek zawartości:

skontaktuj się z infolinią PPL: +420 225 331 500 lub 840 775 775, ewentualnie złóż zgłoszenie przez formularz reklamacyjny DPD, podając numer przesyłki (na etykiecie pod kodem kreskowym);

zgłoszenia nie zwlekaj – dla pozytywnego rozpatrzenia musi być dokonane najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych;

wykonaj fotodokumentację uszkodzonego towaru i zachowaj opakowanie (DPD może go wymagać do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji).
Po zarejestrowaniu szkody przez PPL przewoźnik skontaktuje się ze Sprzedawcą i wspólnie dołożymy starań, aby sprawę zakończyć w możliwie najkrótszym terminie.

7. PRAWA Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ (REKLAMACJE)

7.1. Prawa i obowiązki stron w zakresie odpowiedzialności za wady regulują odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności art. 1914–1925, 2099–2117 oraz 2161–2174 czeskiego Kodeksu cywilnego.

7.2. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, że towar w chwili jego odbioru jest wolny od wad. W szczególności Sprzedawca oświadcza, że w momencie przekazania towaru:

7.2.1. towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w razie ich braku – właściwości, które Sprzedawca lub producent opisał, bądź których Kupujący mógł oczekiwać z uwagi na charakter towaru i reklamę;

7.2.2. towar nadaje się do celu, do którego jest zwykle używany, lub celu wskazanego przez Sprzedawcę;

7.2.3. jego jakość lub wykonanie odpowiadają uzgodnionemu wzorcowi lub próbce;

7.2.4. towar został dostarczony w odpowiedniej ilości, miarze i wadze;

7.2.5. towar spełnia wymogi obowiązujących przepisów prawa.

7.3. Postanowień pkt 7.2 nie stosuje się do towarów sprzedawanych po obniżonej cenie – w zakresie wady, dla której obniżka została uzgodniona; do naturalnego zużycia; do towarów używanych – w zakresie wad odpowiadających stopniowi ich zużycia; oraz gdy wynika to z charakteru towaru.

7.4. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, domniemywa się, że istniała ona już w chwili dostawy. Kupujący może zgłosić roszczenie z tytułu niezgodności towaru w terminie 24 miesięcy od odbioru.

7.5. Reklamacje można składać w punkcie Sprzedawcy, w którym jest to możliwe ze względu na rodzaj towaru, ewentualnie w siedzibie Sprzedawcy. Za moment złożenia reklamacji uważa się chwilę, gdy Sprzedawca otrzymał reklamowany towar.

7.6. Szczegółowe zasady reklamacji określa Regulamin reklamacyjny Sprzedawcy, jeżeli został wydany.

8. DODATKOWE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON

8.1. Prawo własności do towaru przechodzi na Kupującego z chwilą pełnej zapłaty ceny.

8.2. Sprzedawca nie jest związany żadnym kodeksem postępowania w rozumieniu art. 1826 ust. 1 lit. e czeskiego Kodeksu cywilnego.

8.3. Organem właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z Umowy sprzedaży jest Czeska Inspekcja Handlowa (Česká obchodní inspekce), IČ: 00020869, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga.

8.4. Sprzedawca prowadzi sprzedaż na podstawie ważnego zezwolenia na działalność gospodarczą. Kontrolę działalności gospodarczej prowadzi właściwy miejscowo urząd gospodarczy. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych (Úřad pro ochranu osobních údajů).
Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje również nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów.

8.5. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu art. 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.

9. OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH (RODO / GDPR)

9.1. Spółka Orfeo Office s.r.o. przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO), ustawą nr 101/2000 Dz.U. o ochronie danych osobowych, ustawą nr 480/2004 Dz.U. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego, ustawą nr 127/2005 Dz.U. o komunikacji elektronicznej oraz innymi obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych.

9.2. W celu rejestracji użytkownika spółka Orfeo Office s.r.o. jest uprawniona do przetwarzania danych osobowych przekazanych przez użytkownika podczas rejestracji (w szczególności danych kontaktowych).

9.3. Takie przetwarzanie danych jest zgodne z prawem, ponieważ jest niezbędne do wykonania umowy, na podstawie której Orfeo Office s.r.o. świadczy usługę rejestracji – a użytkownik jest stroną tej umowy.

9.4. W określonych przypadkach Orfeo Office s.r.o. może przetwarzać dane osobowe także w celu ochrony uzasadnionych interesów własnych lub osób trzecich (np. zapewnienia bezpieczeństwa działania systemu), zgodnie z wymogami przepisów o ochronie danych osobowych.

9.5. Jeżeli Użytkownik przekazał Orfeo Office s.r.o. dane osobowe innych osób fizycznych, zobowiązany jest poinformować te osoby o przetwarzaniu ich danych oraz zapewnić zgodność tego przetwarzania z prawem. W przeciwnym razie Użytkownik ponosi odpowiedzialność wobec Orfeo Office s.r.o. za ewentualne szkody.

9.6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są dostępne na stronie internetowej spółki Orfeo Office s.r.o.:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (RODO): https://www.orfeoshop.pl

Oświadczenie o ochronie danych osobowych: https://www.orfeoshop.pl

10. WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PLIKI COOKIES

10.1. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji związanych z towarami, usługami lub działalnością Sprzedawcy na adres e-mail Kupującego, a także na otrzymywanie komunikatów handlowych (newsletterów) przesyłanych przez Sprzedawcę na ten adres.

10.2. Kupujący wyraża zgodę na zapisywanie tzw. plików cookies na swoim urządzeniu końcowym.
Jeżeli zakup w sklepie internetowym i realizacja zobowiązań Sprzedawcy są możliwe bez zapisywania cookies, Kupujący może w każdej chwili odwołać zgodę na ich zapisywanie.

11. DORĘCZENIA

11.1. Wszelka korespondencja i powiadomienia dla Kupującego mogą być dostarczane na adres e-mail wskazany przez Kupującego w jego koncie lub w zamówieniu.
Dostarczanie elektroniczne uważa się za skuteczne z chwilą, gdy wiadomość została wysłana na wskazany adres e-mail.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

12.1. Jeżeli stosunek prawny wynikający z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgodnie postanawiają, że ich stosunek prawny podlega prawu czeskiemu.
Nie narusza to praw konsumenta wynikających z przepisów bezwzględnie obowiązujących w jego państwie zamieszkania.

12.2. Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieważne lub nieskuteczne, w jego miejsce zastosowanie znajdzie postanowienie, którego sens jest najbliższy intencji pierwotnego zapisu.
Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych.

12.3. Umowa sprzedaży wraz z niniejszym Regulaminem jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest publicznie dostępna.

12.4. Do wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia Sprzedawca załącza formularz odstąpienia od umowy oraz pouczenie o prawach konsumenta.

12.5. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
Adres do doręczeń: Chelčického 95/13A, 370 01 České Budějovice
Adres e-mail: info@orfeoshop.com