REGULAMIN REKLAMACYJNY (REKLAMACJE TOWARU)
dotyczący zakupów w sklepie internetowym Orfeo Office s.r.o.
z siedzibą przy ul. Chelčického 95/15, 370 01 České Budějovice
NIP: 25176269
zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Českých Budějovicach, dział C, pozycja 7940
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy Regulamin reklamacyjny określa prawa i obowiązki Kupującego oraz Sprzedawcy związane z reklamacją towarów zakupionych w sklepie internetowym https://www.orfeoshop.pl.
1.2. Sprzedawcą jest spółka Orfeo Office s.r.o. (dalej „Sprzedawca”), a Kupującym osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego (dalej „Kupujący”).
1.3. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Czeskiej, w szczególności z ustawą nr 89/2012 Dz.U. – Kodeks cywilny (občanský zákoník) oraz ustawą nr 634/1992 Dz.U. – o ochronie konsumentów.
2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
2.1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, że dostarczony towar:
jest zgodny z Umową sprzedaży,
posiada właściwości, które zostały uzgodnione lub które Kupujący mógł zasadnie oczekiwać,
nadaje się do celu, do którego jest zwykle używany,
odpowiada ilości, jakości i opakowaniu deklarowanym przy sprzedaży.
2.2. W przypadku wystąpienia wady Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru towaru, o ile przepisy nie stanowią inaczej.
2.3. W przypadku towarów używanych lub sprzedawanych w obniżonej cenie, okres odpowiedzialności lub zakres gwarancji może zostać odpowiednio skrócony i wskazany przy opisie towaru.
3. PRAWO DO ZŁOŻENIA REKLAMACJI
3.1. Kupujący ma prawo zgłosić reklamację w przypadku:
ujawnienia się wady fizycznej lub prawnej towaru,
niezgodności otrzymanego towaru z zamówieniem,
uszkodzenia powstałego podczas transportu (po spełnieniu wymogów określonych w warunkach dostawy).
3.2. Kupujący może złożyć reklamację:
osobiście w punkcie Sprzedawcy,
pocztą lub kurierem na adres: Chelčického 95/13A, 370 01 České Budějovice,
pocztą elektroniczną na adres: info@orfeoshop.com (wraz z opisem wady i załączonymi zdjęciami).
3.3. W celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien przedstawić:
dowód zakupu (fakturę, paragon, potwierdzenie płatności),
reklamowany towar w komplecie,
dokładny opis ujawnionej wady lub niezgodności,
dane kontaktowe umożliwiające przekazanie decyzji reklamacyjnej.
4. PROCEDURA REKLAMACYJNA
4.1. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca potwierdzi przyjęcie reklamacji i poinformuje Kupującego o dalszym przebiegu postępowania.
4.2. Reklamacje konsumenckie zostaną rozpatrzone w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty przyjęcia towaru do reklamacji, o ile przepisy nie stanowią krótszego terminu.
4.3. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca:
naprawi wadę towaru,
wymieni towar na nowy, wolny od wad, lub
zwróci Kupującemu zapłaconą cenę (w całości lub proporcjonalnie).
4.4. W przypadku odrzucenia reklamacji Sprzedawca przekaże Kupującemu uzasadnienie decyzji w formie pisemnej lub elektronicznej.
4.5. Kupujący nie ma prawa do zwrotu kosztów poniesionych na wysyłkę, jeżeli reklamacja została rozpatrzona negatywnie (towar był sprawny lub wada powstała z winy Kupującego).
5. WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
5.1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku:
nieprawidłowego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania,
niewłaściwego przechowywania, konserwacji lub czyszczenia,
mechanicznego uszkodzenia towaru przez Kupującego,
interwencji osób trzecich lub samowolnych napraw.
5.2. Reklamacja nie przysługuje w przypadku naturalnego zużycia materiału wynikającego z jego normalnego użytkowania.
6. ZWROT TOWARU PO REKLAMACJI
6.1. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej (naprawie, wymianie, odrzuceniu) towar zostanie odesłany Kupującemu na adres wskazany w zgłoszeniu.
6.2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca pokrywa koszty ponownej wysyłki.
6.3. W przypadku odrzucenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest pokryć koszty przesyłki zwrotnej.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
7.1. Niniejszy Regulamin reklamacyjny stanowi integralną część Regulaminu sklepu internetowego Orfeo Office s.r.o.
7.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa Republiki Czeskiej.
7.3. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej sklepu https://www.orfeoshop.pl i obowiązuje do momentu jego zmiany lub uchylenia przez Sprzedawcę.