Procedura reklamacyjna

REGULAMIN REKLAMACYJNY (REKLAMACJE TOWARU)

dotyczący zakupów w sklepie internetowym Orfeo Office s.r.o.
z siedzibą przy ul. Chelčického 95/15, 370 01 České Budějovice
NIP: 25176269
zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Českých Budějovicach, dział C, pozycja 7940

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Niniejszy Regulamin reklamacyjny określa prawa i obowiązki Kupującego oraz Sprzedawcy związane z reklamacją towarów zakupionych w sklepie internetowym https://www.orfeoshop.pl.

1.2. Sprzedawcą jest spółka Orfeo Office s.r.o. (dalej „Sprzedawca”), a Kupującym osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego (dalej „Kupujący”).

1.3. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Czeskiej, w szczególności z ustawą nr 89/2012 Dz.U. – Kodeks cywilny (občanský zákoník) oraz ustawą nr 634/1992 Dz.U. – o ochronie konsumentów.

2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY

2.1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, że dostarczony towar:

jest zgodny z Umową sprzedaży,

posiada właściwości, które zostały uzgodnione lub które Kupujący mógł zasadnie oczekiwać,

nadaje się do celu, do którego jest zwykle używany,

odpowiada ilości, jakości i opakowaniu deklarowanym przy sprzedaży.

2.2. W przypadku wystąpienia wady Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru towaru, o ile przepisy nie stanowią inaczej.

2.3. W przypadku towarów używanych lub sprzedawanych w obniżonej cenie, okres odpowiedzialności lub zakres gwarancji może zostać odpowiednio skrócony i wskazany przy opisie towaru.

3. PRAWO DO ZŁOŻENIA REKLAMACJI

3.1. Kupujący ma prawo zgłosić reklamację w przypadku:

ujawnienia się wady fizycznej lub prawnej towaru,

niezgodności otrzymanego towaru z zamówieniem,

uszkodzenia powstałego podczas transportu (po spełnieniu wymogów określonych w warunkach dostawy).

3.2. Kupujący może złożyć reklamację:

osobiście w punkcie Sprzedawcy,

pocztą lub kurierem na adres: Chelčického 95/13A, 370 01 České Budějovice,

pocztą elektroniczną na adres: info@orfeoshop.com (wraz z opisem wady i załączonymi zdjęciami).

3.3. W celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien przedstawić:

dowód zakupu (fakturę, paragon, potwierdzenie płatności),

reklamowany towar w komplecie,

dokładny opis ujawnionej wady lub niezgodności,

dane kontaktowe umożliwiające przekazanie decyzji reklamacyjnej.

4. PROCEDURA REKLAMACYJNA

4.1. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca potwierdzi przyjęcie reklamacji i poinformuje Kupującego o dalszym przebiegu postępowania.

4.2. Reklamacje konsumenckie zostaną rozpatrzone w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty przyjęcia towaru do reklamacji, o ile przepisy nie stanowią krótszego terminu.

4.3. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca:

naprawi wadę towaru,

wymieni towar na nowy, wolny od wad, lub

zwróci Kupującemu zapłaconą cenę (w całości lub proporcjonalnie).

4.4. W przypadku odrzucenia reklamacji Sprzedawca przekaże Kupującemu uzasadnienie decyzji w formie pisemnej lub elektronicznej.

4.5. Kupujący nie ma prawa do zwrotu kosztów poniesionych na wysyłkę, jeżeli reklamacja została rozpatrzona negatywnie (towar był sprawny lub wada powstała z winy Kupującego).

5. WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

5.1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku:

nieprawidłowego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania,

niewłaściwego przechowywania, konserwacji lub czyszczenia,

mechanicznego uszkodzenia towaru przez Kupującego,

interwencji osób trzecich lub samowolnych napraw.

5.2. Reklamacja nie przysługuje w przypadku naturalnego zużycia materiału wynikającego z jego normalnego użytkowania.

6. ZWROT TOWARU PO REKLAMACJI

6.1. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej (naprawie, wymianie, odrzuceniu) towar zostanie odesłany Kupującemu na adres wskazany w zgłoszeniu.

6.2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca pokrywa koszty ponownej wysyłki.

6.3. W przypadku odrzucenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest pokryć koszty przesyłki zwrotnej.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

7.1. Niniejszy Regulamin reklamacyjny stanowi integralną część Regulaminu sklepu internetowego Orfeo Office s.r.o.

7.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa Republiki Czeskiej.

7.3. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej sklepu https://www.orfeoshop.pl i obowiązuje do momentu jego zmiany lub uchylenia przez Sprzedawcę.